Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.

Návrat na pôvodnú stránku

Všetky podrobnosti, ktoré hľadáte

TECHNICKÉ ÚDAJE VOZIDLA ŠKODA SUPERB

Rozmery

 

Bezpečnosť

Bezpečnostné prvky

ŠKODA SUPERB je zárukou bezpečnosti bez kompromisov. Okrem bezpečnostných systémov uvedených vyššie sú vo vozidle SUPERB ako súčasť štandardnej alebo doplnkovej výbavy k dispozícii nasledujúce prvky:

> Kotviace body Isofix a Top Tether pre pripevnenie detskej sedačky na vonkajšie zadné sedadlá. Isofix je k dispozícii aj na prednom sedadle spolujazdca.
> Asistenčný systém Crew Protect Assist zabezpečuje priestor okolo vodiča a jeho spolujazdca v prípade nehody a to utiahnutím predných bezpečnostných pásov a zatvorením elektricky ovládaných bočných okien a elektricky ovládaného panoramatického strešného okna, tiež obsahuje zadné bočné airbagy.
> Po strete zabráni multikolizna brzda zabrzdením ďalšiemu nekontrolovaného pohybu vozidla, čím zníži riziko ďalších stretov.
> Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, umožňuje obmedzovač rýchlosti jazdu pri akejkoľvek rýchlosti až do výšky vopred nastavenej hodnoty.
> ABS zamedzuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu.
> Zvýšením tlaku v brzdovom okruhu pomáha Front Assist vodičovi zvládnuť situácie v prípade nutnosti núdzového brzdenia. To môže zásadne skrátiť požadovanú brzdnú dráhu.
> MSR pomáha zabrániť zablokovaniu poháňaných kolies, ktoré by mohlo nastať pri spomaľovaní na hladkom povrchu.
> Systém ASR zabezpečuje hladké rozjazdy a zrýchľovanie bez preklzu kolies na klzkom povrchu.
> EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca pri nízkej trakcii jedného z poháňaných kolies.
> XDS+ pomáha vodičovi v ostrých zákrutách a zaisťuje, že sa vozidlo bude aj počas rýchlych prejazdov správať neutrálne. Riadiaca elektronika v podstate simuluje funkciu samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakciu a jazdnú dynamiku v zákrutách. Výsledkom je, že automobil prechádza zákrutami ďaleko istejšie a prirodzenejšie než predtým.
> Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách TPM+ nepretržite informuje vodiča o tlaku v pneumatikách.
> Doplnkový asistent rozjazdu do kopca pomáha vodičovi s bezpečným rozbiehaním do kopca. Systém sa aktivuje v stúpaní päť a viac stupňov a zaisťuje ľahký a bezpečný rozjazd do kopca bez nutnosti použitia ručnej brzdy. Systém zabraňuje rozbehnutí auta dozadu alebo zhasnutie motora.
> Blikanie brzdových svetiel znižuje nebezpečenstvo nárazu zozadu, zvlášť pri dojazde ku koncu kolóny na diaľnici alebo pri náhlom brzdení pred neočakávanou prekážkou.

Jazda a riadenie

Pohon všetkých kolies

ŠKODA SUPERB je k dispozícii s elektronicky ovládanou viaclamelovou spojkou. K dispozícii sú dva motory, 2,0 TSI / 200 kW a 2,0 TDI / 140 kW, s najmodernejším pohonom všetkých kolies, čo zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku, najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti a ekonomickú spotrebu.

Distribúcia krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatická a závisí od jazdného prostredia. Ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu vypočítava riadiaca jednotka. Nastavenie sa vykonáva pomocou premenlivého tlaku na spojkové lamely.

Pohon všetkých kolies
Športový podvozok

S kratšími špirálovými pružinami a športovo ladenými tlmičmi ponúka o 15 mm nižší športový podvozok výnimočnú citlivosť a dynamické jazdné vlastnosti.

Progresivne riadenie

Táto funkcia prináša vozidlu ŠKODA SUPERB lepšiu manévrovateľnosť a pohyblivosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti na tom, ako veľmi volantom otáčate. Progresívne riadenie je k dispozícii len v kombinácii so športovým podvozkom alebo adaptívnymi tlmičmi.

Náhradné koleso

Štandardnú sadu na opravu pneumatík možno doplnkovo nahradiť rezervným 16 "alebo 18" oceľovým kolesom.

Ekologicky šetrné technológie

Systém Štart-Stop

Účelom Štart-Stop systému je vypnúť motor vždy, keď nemusí bežať, čo je praktická funkcia najmä pre jazdu v mestskom prostredí, kde výrazne znižuje spotrebu paliva. Systém Štart-Stop sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora a možno ho kedykoľvek vypnúť.

Systém Štart-Stop
Rekuperácia brzdovej energie

Čo sa stane pri rekuperácii energie? Kinetická energia sa premieňa na užitočnú elektrickú energiu, ktorá sa ukladá v batérii alebo sa využíva v elektrických systémoch. Pri brzdení motorom dodáva alternátor elektrickú energiu do prístrojov a dobíja batériu. Tým šetrí palivo, ktoré by inak bolo pre tieto funkcie potrebné.

Rekuperácia brzdovej energie
Režim Eco (voľba jazdného režimu)

Jedným z režimov, ktorý ponúka systém voľby jazdného režimu, je Eco - režim pre vodičov, ktorým záleží na životnom prostredí a pre ktoré je ekonomická jazda prioritou. Špecifickou funkciou režimu Eco je funkcia plachtenia pri vozidilách s automatickou prevodovkou DSG. Režim plachtenia sa používa vtedy, keď idete bez použitia plynového pedálu.

Odporúčanie prevodového stupňa

Správnou voľbou prevodového pomeru môžete znížiť spotrebu paliva a zvýšiť jazdný komfort. Nižšie otáčky motora predstavujú nižšiu spotrebu paliva a tichší chod motora. Symboly v pravom hornom rohu displeja buď potvrdzujú, že aktuálny prevodový stupeň je správny, alebo odporučia zaradenie vyššieho alebo nižšieho stupňa.